دسته‌بندی نشده

چاپ ست اداری

چاپ ست اداری

ست اداری، به مجموعه اوراق و ملزومات مورد استفاده در مکاتبات و نامه نگاری های یک سازمان گفته می شود. مجموعه ست اداری شامل، سربرگ، پاکت نامه، فرم های مورد استفاده سازمان، کاغذ یادداشت و کارت ویزیت  می شود.

گاهی اوقات ممکن است اقلام دیگری همچون فاکتور، لیبل سی دی، کاور سی دی، ساک دستی، ساعت دیواری، لیوان یا ماگ و کارت شناسایی نیز به این مجموعه اضافه شود. تعداد اقلام ست اداری به سلیقه، میزان بودجه و موارد استفاده سفارش دهنده، بستگی دارد.

اما معمولا سربرگ، کارت ویزیت و پاکت، حداقل اقلامی هستند که باید در یک ست اداری وجود داشته باشد.

کاربرد ست اداری چیست؟

از ست اداری برای مکاتبات و انجام امور معمول یک شرکت یا سازمان استفاده می شود. به عنوان مثال سربرگ، برای نامه نگاری با خودکار و یا چاپ نامه های اداری به کار می رود.

مهم ترین فایده طراحی و چاپ ست اداری، نشان دادن هویت و اعتبار یک کسب و کار به مشتریان و مخاطبان است. یک ست اداری، می تواند مانند یک رسانه تبلیغاتی عمل کرده و رنگ سازمانی، لوگو و شعار تبلیغاتی سازمان را به افراد نمایش دهد. بنابراین طراحی مناسب و درخور ست اداری، می تواند تبلیغی تأثیرگذار به شمار رود.

اقلام موجود در ست اداری

کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از مهم ترین اقلام یک ست اداری است. برای چاپ کارت ویزیت ست اداری، می توان به دو طریق عمل کرد:

  • یک کارت ویزیت برای کل سازمان، شرکت یا اداره طراحی نمود.
  • یک طرح ثابت برای کارت ویزیت سازمان طراحی کرده و سپس برای هریک از مدیران و کارکنان یک کارت ویزیت اختصاصی تهیه نمود. به عنوان مثال یک طرح ثابت برای کارت ویزیت کل سازمان طراحی شده و سپس برای مدیر عامل، معاون، سرپرست بخش و … کارت ویزیت های اختصاصی، اما با طرح یکسان چاپ می شود.

این شیوه چاپ کارت ویزیت، اعتبار و وجهه بهتری از کسب و کار شما را به نمایش می گذارد.

متریال مورد استفاده در چاپ کارت ویزیت:

برای چاپ کارت ویزیت، از متریال های گوناگونی استفاده می شود که هریک جلوه و نمود خاصی به کار می بخشد. چاپ کارت ویزیت روی مقوای مخصوص 300 گرمی، انجام شده و روکشی از جنس UV ، سلفون مات یا سلفون براق (بنا بر درخواست مشتری) روی کارت ها را می پوشاند.

سربرگ

سربرگ مورد استفاده در ست اداری می تواند در سایز A4، یا A5 طراحی و چاپ شود. سربرگ حاوی اطلاعاتی مانند لوگو، نام و عنوان، رنگ سازمانی، شماره های تماس و  سایر مشخصات مورد نظر مشتری است.

می توان از عناصر مناسب برای زیبا تر شدن طراحی  سربرگ  استفاده نمود و طرح و رنگ های مختلفی را در آن به کار برد. نکته مهم در طراحی سربرگ این است که بهتر است فضای مورد استفاده برای درج متون و مکاتبات، سفید و بدون طرح باقی بماند، تا هنگام تکثیر صفحات (کپی گرفتن) ، متن درج شده در تصویر کپی، دچار افت کیفیت نشود.

پاکت نامه

طراحی پاکت نامه در ست اداری،باید هماهنگ و هم شکل با سایر اقلام (مانند فاکتور و کارت ویزیت و …) باشد. پاکت نامه را می توان در ابعاد گوناگون طراحی نمود، اما پاکت ملخی در چاپ ست اداری، متداول تر است.  درب چسبدار یا معمولی پاکت، از جمله گزینه های قابل انتخاب در چاپ پاکت نامه است. بهتر است اندازه پاکت نامه در حدود یک سوم سربرگ ، به علاوه چند سانتی متر فضای اضافی باشد.

فاکتور، لیبل سی دی، ساک پارچه ای یا مقوایی، ماگ و کاغذ یادداشت، سایر اقلام قابل سفارش برای چاپ ست اداری هستند. با طراحی حرفه ای ست اداری، می توانید تبلیغی کم هزینه و بسیار اثرگذار را برای مجموعه کاری خود، اجرا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *